Treia Prom Consultanta vine in
ajutorul angajatorilor care si-au format convingerea ca accidentele de munca,
bolile profesionale, accidentele si incidentele tehnice, le pot afecta, in mare
masura, capacitatea organizatiilor pe care le conduc, de a se mentine pe piata
interna si internationala, din cauza efectelor unor astfel de evenimente, ce se
repercuteaza negativ asupra calitatii rezultatelor muncii, productivitatii
muncii, costurilor de productie si in final asupra calitatii vietii sociale.
Angajatorii, convinsi de caracterul
nefast al consecintelor expunerii lucratorilor la riscurile profesionale pentru
unitatea lor, devin si mai constienti de faptul ca trebuie sa-si organizeze in
mod eficient activitatea, pentru a putea crea toate conditiile ce conduc la
intreruperea definitiva a lantului de producere a unor astfel de evenimente
nedorite.
Ei sunt acei manageri care cunosc
imperativele directivelor UE, transpuse in legislatia romaneasca in domeniu si
care apreciaza totodata, posibilitatea prin care se lasa angajatorului
libertatea de a-si alege mijloacele pentru atingerea obiectivelor politicii
sale, sinonime muncii sigure si sanatoase, in conditii sociale corespunzatoare.
In acest context, riscul
profesional este considerat ca “probabilitatea de a nu se atinge obiectivul de
mentinere a unor conditii de munca sigure si sanatoase”, iar analiza unor
astfel de riscuri, ca “un examen destinat a se vedea si stabili, care din
masurile de prevenire si protectie a muncii trebuie aplicate pentru a realiza
obiectivele in domeniu”.
In cazul organizatiilor si al
intreprinderilor, obiectivul comun este imbunatatirea continua si permanenta a
securitatii, sanatatii si protectiei omului. Un astfel de obiectiv nu poate fi
atins decat prin existenta, in interiorul organizatiei, a unei politici
orientate spre protectia muncii si prevenirea riscurilor profesionale.
Personalul lucrator al unei
organizatii poate influenta politica de prevenire a angajatorului, in masura in
care acesta se implica, astfel incat el sa fie motivat sa lucreze in locuri de
munca sigure si sanatoase.
Implicarea lucratorilor creste
odata cu nivelul politicii de prevenire a angajatorului si a preocuparii sale
de a-I informa, de a se consulta cu acestia si de a-I atrage in aceasta
politica de prevenire.
Politica de prevenire si protectie a muncii este a angajatorului si ea trebuie sa fie
in concordanta cu politica generala a organizatiei si a obiectivelor sale.
Integrarea prevenirii riscurilor
profesionale, printr-un sistem dinamic de gestiune a lor, inseamna: elaborarea,
planificarea, implementarea, verificarea, urmarirea si evaluarea unui ansamblu
de masuri de prevenire si protectie contra riscurilor in toate stadiile de
activitate, respectiv: concepere, proiectare, desfasurare/executie, exploatare
si mentenanta in scopul asigurarii si protectiei sanatatii participantilor la
procesul de munca.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu