luni, 26 ianuarie 2015

ISO 9001 – De avem nevoie de aceasta certificare

In cele ce urmeaza vom prezenta ce este certificarea ISO 9001 si de ce este ea ata de utila si necesara organizatiilor.

In ultima vreme  se observa un real interes pentru deja denumita generic  Certificare ISO 9001. De asemenea, exista actiuni din partea autoritatilor contractante de a impune diverselor organizatii sa se certifice conform  standardului ISO 9001. Care este motivul pentru care aceasta certificare a devenit atat de importanta ? De ce avem atata nevoie de ea ? De ce si institutiile statului trebuie sa obtina acest tip de  certificare ?
Pentru a raspunde la aceste intrebari credem ca initial este necesar un raspuns la intrebarea...

Ce inseamna de fapt   Certificarea ISO 9001  ?
Simplu spus, certificarea ISO 9001 simbolizeaza o confirmare a respectarii de catre o organizatie (certificata) a cerintelor standardului ISO 9001:2008.
De fapt, certificarea ISO 9001  simbolizeaza o apreciere a calitatii actului managerial de catre un evaluator extern (organism de certificare), o apreciere a bunelor practici din organizatie

Se atesta, prin procesul de certificare, orientarea organizatiei in directia calitatii -se evaluaeaza masura in care organizatia are competenta necesara sa aduca satisfactie celor interesati de produsele si/sau serviciile ei si se confirma prezenta unor inregistrari in acest sens. Evaluarea se realizeaza urmarind cerintele cadru  ale standardelor referitoare la managementul calitatii din familia ISO 9000 (in speta a standardului ISO 9001:2008). 

Atestarea bunelor practici urmareste (avand ca referinta standardul ISO 9001:2008) modul in care procesele din organizatia care doreste certificarea sunt planificate, urmarite, controlate si evaluate, corectate si imbunatatite in asa fel incat, la final, prin rezutatele obtinute, sunt satisfacute cerintele impuse, partile interesate de organizatie obtin satisfactia scontata.
Se considera ca o organizatie este de calitate, si este orientata spre calitate, atunci cand partile interesate de acea organizatie obtin gradul de satisfactie pe care si l-au propus. 

Astfel:
  • pentru un client calitatea este perceputa grad de satisfactie obtinuta de la o organizatie prin produsele si serviciile furnizate de aceasta;
  • pentru un furnizor calitatea poate fi perceputa ca o masura in care sunt respectate intelegerile stabilite prin contract;
  • pentru autoritatile  statului o organizatie este de calitate atunci cand activitatile sau produsele sale sunt conforme cu reglementarile legale in vigoare;
  • pentru actionari o organizatie este de calitate si daca sunt recuperate investitiile initiale pentru demararea afacerii si ofera marja de profit asteptata;
  • pentru angajati o organizatie este de calitate daca este capabila sa ofere conditii de lucru si beneficii materiale ce au fost negociate si stabilite prin contractul de munca agreat.

De ce este bine ca o organizatie sa obtina certificatul ISO 9001?
Daca o organizatie cu renume in piata in care activeaza, se afla pe o piata slab concurentiala (sau chiar mediu concurentiala) Certificarea ISO 9001 reprezinta si o forma prin care  organizatia detinatoare isi poate confirma bunele prestatii efectuate. In acest caz, certificarea nu reprezinta nici pe departe un obiectiv obligatoriu pentru a se mentine pe piata sau pentru a prospera.
Pentru o organizatie care se afla pe o piata puternic concurentiala, Certificarea ISO 9001 poate sa reprezinte un obiectiv obligatoriu si unul dintre scopurile organizatiei. Pe o piata puternic concurentiala micile diferente sunt in masura sa determine succesul organizatiei. Certificarea ISO 9001 reprezinta o forma prin care organizatia poate confirma bunele practici implementate in interiorul sau si, astfel, poate sa-si asigure dezvoltarea portofoliului de clienti. Totodata pe o piata puternic concurentiala, certificarea iso 9001 poate reprezenta si o forma de departajare de competitorii organizatiei.
Exista si situatii cand certificarea ISO 9001 nu este impusa de piata ci este solicitata de catre o entitate de reglementare superioara care are putere asupra organizatiei (autoritate legala, client important, partener de afaceri, furnizor etc.). In acest caz, entitatea superioare vrea sa se convinga ca organizatia care se certifica da suficienta incredere in raport cu activitatile prestate (este orientata catre client/ cetatean, are un mod de lucru prin care se asigura atingerea obiectivelor stabilite etc.).

Managementul calitatii (certificarea ISO 9001) devine o preocupare pentru o organizatie 
atunci cand competitia pe piata de afaceri devine intensa

Certificarea ISO 9001 si valoarea adusa organizatiei
Obtinerea certificatului ISO 9001 de catre organizatie da incredere tertilor ca aceasta este capabila sa-si respecte angajamentele asumate.
Prin certificare se confirma ca organizatia are capacitatea de a-si atinge in mod consecvent obiectivele stabilite. Prin actul de certificare un organism de certificare atesta ca in interiorul organizatiei activitatile sunt gestionate eficace (
se confirma, urmarind cerintele specifice ISO 9001:2008, desfasurarea in organizatie a unor procese eficiente de management). 

Certificatul ISO 9001 ofera incredere tertilor in organizatie dar nu o poate sustine prea mult in timp in timp. 
Simplu spus, "certificatul iso 9001" poate "sa-ti deschida usa" dar "nu te tine inauntru".
 

Doar
 certificatul ISO 9001 (documentul simplu) nu poate ajuta organizatia atunci cand se afla pe o piata puternic concurentiala  

Certificarea ISO 9001 aduce valoare unei organizatii daca reprezinta o confirmare a bunelor practici de management prezente in organizatie, deci doar daca sistemul este corect implementat.

In sinteza, certificatul iso 9001:
  • este necesara si utila indeosebi pe pietele puternic concurentiale
  • aduce valoare in masura in care reprezinta o atestare a managementului eficient practicat in propria organizatie
  • inspira incredere tertilor in ceea ce priveste calitatea organizatiei, confirmata „zi de zi” prin respectarea angajamentelor asumate;
  • atesta calitatea actului managerial si progresul permanent al unei organizatii.


SICERT Romania are disponibilitatea si placerea sa raspunda solicitarilor dvs. In vederea implementarii unui sistem de management, aliniat cerintelor standardului referential: ISO 9001 : 2008; ISO 14001:2004; OHSAS 18001:2008 ; ISO 22000 : 2005; ISO 27001:2005 
Va garantam obtinerea Certificatului ISO in cel mai scurt timp posibil si la cele mai bune preturi disponibile pe piata din Romania, .
Ne puteti contacta la tel. 0728.522.552  sau prin e-mail: office@sicert.ro

Web : www.sicert.ro Conditii si detalii generale de obtinere a certificatelor iso

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu