In cele ce
urmeaza vom prezenta ce este certificarea ISO 9001 si de ce este ea ata de utila
si necesara organizatiilor.
In ultima vreme se
observa un real interes pentru deja denumita generic Certificare ISO 9001. De asemenea, exista
actiuni din partea autoritatilor contractante de a impune diverselor
organizatii sa se certifice conform
standardului ISO 9001. Care este motivul pentru care aceasta certificare
a devenit atat de importanta ? De ce avem atata nevoie de ea ? De ce si
institutiile statului trebuie sa obtina acest tip de certificare ?
Pentru a raspunde la aceste intrebari credem ca initial
este necesar un raspuns la intrebarea...
Ce inseamna de fapt Certificarea
ISO 9001 ?
Simplu spus, certificarea ISO 9001 simbolizeaza o
confirmare a respectarii de catre o organizatie (certificata) a cerintelor standardului ISO 9001:2008.
De fapt, certificarea
ISO 9001 simbolizeaza o apreciere a
calitatii actului managerial de catre un evaluator extern (organism de certificare), o apreciere a bunelor practici din
organizatie
Se atesta, prin procesul de certificare, orientarea organizatiei in directia calitatii -se evaluaeaza masura in care organizatia are competenta necesara sa aduca satisfactie celor interesati de produsele si/sau serviciile ei si se confirma prezenta unor inregistrari in acest sens. Evaluarea se realizeaza urmarind cerintele cadru ale standardelor referitoare la managementul calitatii din familia ISO 9000 (in speta a standardului ISO 9001:2008).
Atestarea bunelor practici urmareste (avand ca referinta standardul ISO 9001:2008) modul in care procesele din organizatia care doreste certificarea sunt planificate, urmarite, controlate si evaluate, corectate si imbunatatite in asa fel incat, la final, prin rezutatele obtinute, sunt satisfacute cerintele impuse, partile interesate de organizatie obtin satisfactia scontata.
Se atesta, prin procesul de certificare, orientarea organizatiei in directia calitatii -se evaluaeaza masura in care organizatia are competenta necesara sa aduca satisfactie celor interesati de produsele si/sau serviciile ei si se confirma prezenta unor inregistrari in acest sens. Evaluarea se realizeaza urmarind cerintele cadru ale standardelor referitoare la managementul calitatii din familia ISO 9000 (in speta a standardului ISO 9001:2008).
Atestarea bunelor practici urmareste (avand ca referinta standardul ISO 9001:2008) modul in care procesele din organizatia care doreste certificarea sunt planificate, urmarite, controlate si evaluate, corectate si imbunatatite in asa fel incat, la final, prin rezutatele obtinute, sunt satisfacute cerintele impuse, partile interesate de organizatie obtin satisfactia scontata.
Se
considera ca o organizatie este de calitate, si este orientata spre calitate, atunci cand partile interesate de
acea organizatie obtin gradul de
satisfactie pe care si l-au propus.
Astfel:
- pentru un client calitatea este perceputa grad de satisfactie obtinuta
de la o organizatie prin produsele si serviciile furnizate de aceasta;
- pentru un furnizor calitatea poate fi perceputa ca o masura in care
sunt respectate intelegerile stabilite prin contract;
- pentru autoritatile statului o
organizatie este de calitate atunci cand activitatile sau produsele sale
sunt conforme cu reglementarile legale in vigoare;
- pentru actionari o organizatie este de calitate si daca sunt
recuperate investitiile initiale pentru demararea afacerii si ofera marja
de profit asteptata;
- pentru angajati o organizatie este de calitate daca este capabila sa
ofere conditii de lucru si beneficii materiale ce au fost negociate si
stabilite prin contractul de munca agreat.
De ce este bine ca o
organizatie sa obtina certificatul ISO 9001?
Daca o organizatie cu renume in piata in care activeaza,
se afla pe o piata slab concurentiala (sau chiar mediu concurentiala)
Certificarea ISO 9001 reprezinta si o forma prin care organizatia detinatoare isi poate confirma
bunele prestatii efectuate. In acest caz, certificarea nu reprezinta nici pe
departe un obiectiv obligatoriu pentru a se mentine pe piata sau pentru a
prospera.
Pentru o organizatie care se afla pe o piata puternic
concurentiala, Certificarea ISO 9001 poate sa reprezinte un obiectiv obligatoriu
si unul dintre scopurile organizatiei. Pe o piata puternic concurentiala micile
diferente sunt in masura sa determine succesul organizatiei. Certificarea ISO
9001 reprezinta o forma prin care organizatia poate confirma bunele practici implementate
in interiorul sau si, astfel, poate sa-si asigure dezvoltarea portofoliului de
clienti. Totodata pe o piata puternic concurentiala, certificarea iso 9001
poate reprezenta si o forma de departajare de competitorii organizatiei.
Exista si situatii cand certificarea ISO 9001 nu este
impusa de piata ci este solicitata de catre o entitate de reglementare
superioara care are putere asupra organizatiei (autoritate
legala, client important, partener de afaceri, furnizor etc.). In acest caz, entitatea superioare vrea sa se
convinga ca organizatia care se certifica da suficienta incredere in raport cu
activitatile prestate (este orientata catre client/ cetatean, are un mod de
lucru prin care se asigura atingerea obiectivelor stabilite etc.).
Managementul calitatii (certificarea ISO
9001) devine o preocupare pentru o organizatie
atunci cand competitia pe piata de afaceri devine intensa
atunci cand competitia pe piata de afaceri devine intensa
Certificarea ISO 9001 si valoarea adusa
organizatiei
Obtinerea certificatului ISO 9001 de catre organizatie da
incredere tertilor ca aceasta este capabila sa-si respecte angajamentele asumate.
Prin certificare se confirma ca organizatia are capacitatea de a-si atinge in mod consecvent obiectivele stabilite. Prin actul de certificare un organism de certificare atesta ca in interiorul organizatiei activitatile sunt gestionate eficace (se confirma, urmarind cerintele specifice ISO 9001:2008, desfasurarea in organizatie a unor procese eficiente de management).
Certificatul ISO 9001 ofera incredere tertilor in organizatie dar nu o poate sustine prea mult in timp in timp.
Simplu spus, "certificatul iso 9001" poate "sa-ti deschida usa" dar "nu te tine inauntru".
Doar certificatul ISO 9001 (documentul simplu) nu poate ajuta organizatia atunci cand se afla pe o piata puternic concurentiala
Prin certificare se confirma ca organizatia are capacitatea de a-si atinge in mod consecvent obiectivele stabilite. Prin actul de certificare un organism de certificare atesta ca in interiorul organizatiei activitatile sunt gestionate eficace (se confirma, urmarind cerintele specifice ISO 9001:2008, desfasurarea in organizatie a unor procese eficiente de management).
Certificatul ISO 9001 ofera incredere tertilor in organizatie dar nu o poate sustine prea mult in timp in timp.
Simplu spus, "certificatul iso 9001" poate "sa-ti deschida usa" dar "nu te tine inauntru".
Doar certificatul ISO 9001 (documentul simplu) nu poate ajuta organizatia atunci cand se afla pe o piata puternic concurentiala
Certificarea ISO 9001 aduce
valoare unei organizatii daca reprezinta o confirmare a bunelor practici de
management prezente in organizatie, deci doar daca sistemul este corect
implementat.
In sinteza, certificatul
iso 9001:
|
SICERT Romania are
disponibilitatea si placerea sa raspunda solicitarilor dvs. In vederea
implementarii unui sistem de management, aliniat cerintelor standardului
referential: ISO 9001 : 2008; ISO 14001:2004; OHSAS 18001:2008 ; ISO 22000 :
2005; ISO 27001:2005
Va
garantam obtinerea Certificatului ISO in cel mai scurt timp posibil si la cele
mai bune preturi disponibile pe piata din Romania, .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu